Vantaan kaupunginkirjaston palveluksesta 1.5.2015 eläköitynyt Heikki Poroila jatkaa luettelointia vapaaehtoistyönä. HelMet-tietokantaan tehtävästä maksuttomasta etätyöstä sovittiin Espoon kaupunginkirjaston ja kirjastopalvelujohtaja Jaana Tyrnin kanssa.

Poroilan ja Tyrnin avaus on tervetullut lisä HelMet-alueen asiakaspalvelun ja musiikkiaineistojen varastoinnin kannalta. Varastoaineistojen huolellisen dokumentoinnin merkitys on suuri sekä paikallisesti että valtakunnallisesti.

Poroila otti vapaaehtoistyön esille kaikille vapaalla keskustelufoorumilla 1.5.

Tuomas Pelttari, toim.

Heikki Poroila.

Merkitty: , , ,
Yksi kommentti kohteessa “Heikki Poroila jatkaa HelMet-luettelointia vapaaehtoistyöntekijänä Espoon palveluksessa
  1. Orvokki Tanttu sanoo:

Olen hyvin kiitollinen Heikin puheenvuorosta musiikkikirjastojen puolesta ja erityisesti musiikin tarkan luetteloinnin puolesta. Sitä eivät vieläkään ymmärrä henkilöt, jotka eivät ymmärrä musiikin tarpeellisuutta yleensä. Musiikki on ihmiselle ja hänen mielensä terveydelle tärkeää, niin kuin kaikki taide, ja musiikin tarkka luettelointi on siksi aivan oleellista.
    Luettelointi on vaativaa ja se vie aikaa. Siksi olen itse tehnyt takautuvasti vanhempien musiikkiaineistojen luettelointia omalla ajallani, ilmaiseksi, koska noissa vanhemmissa levyissä oli tarpeellista, kysyttyä aineistoa. Kun se tuli näin asiakkaiden tietoon, sitä myös lainattiin.
    Heikki on kuitenkin tehnyt paljon enemmän, sillä vuosien ajan hän oli suomalaisille musiikkikirjastolaisille tuki ja turva ja auttoi meitä kaikkia arvaamattoman paljon.
    Musiikkikirjastotyö on antoisaa ja kiinnostavaa, varmaan antoisampaa ja kiinnostavampaa kuin mikään muu työ, ja iso osa työn merkityksestä tuli mahdolliseksi Heikin avulla.
    Kiitos Sinulle, Heikki Poroila!
    Orvokki Tanttu