Lahden konservatorion kokoelmat verkossa

Lahden Concis-konservatorion musiikkikirjaston merkittävät kokoelmat ovat nyt haettavissa verkon kautta. Tavanomaisen oppimateriaalin lisäksi kokoelmat sisältävät merkittävän siivun suomalaisen musiikin historiaan, koska Lahteen siirrettiin sotien jälkeen Viipurin musiikkiopiston kokoelmat.  Kyselyihin vastaa kirjastonhoitaja Ari-Pekka Lauhakari (03 872 9566 tai sähköposti kirjasto@concis.fi).

Concis

2 kommenttia kohteessa “Lahden konservatorion kokoelmat verkossa
  1. AP Lauhakari sanoo:

Mikäli haluatte selaille Viipurin aikaista aineistoa, ottakaa ensimmäinen välilehti: Ainestohaku ja ylävalikosta Sijaintipaikat ja sieltä:

Viipurinajan orkesterinuotiston museokokoelma
    Viipurinajan partituurit ja muu museokokoelma

Partituureja ja vastaaviaon luetteloitu toista tuhatta kpl, ja kokonaisuudessaan niitä lienee n. 2000 -2500 kpl

Vanha orkesterinuotisto on yhä luetteloimaton johtuen niiden pölyisyydestä yms. ja niiden vanhimman kerrostuman (museokokoelmaan menevän) kokonaismäärä lienee alle 1000 kpl.

Sally Westerdahl kokoelma on myös hieno kokoelma ja käsittää n. 2000 pianonuottia, ja on siis tietokantaan luetteloimaton.

Kokonaisuudessaan kokoelmamme käsittävät nidetasolla ehkä n. 22.000 – 25 000 kpl.

t.
    A-P Lauhakari
    Lahden konservatorio

2. Ari-Pekka Lauhakari sanoo:

Kumoava lisäkommentti edelliseen viestiini Lahden konservatorion aineistohakua koskien eli muokkaamme näkymää parhaillaan ja hakuoptiot tuntuvat myös muuttuvan, siispä jos olet etsimässä jotain vanhempaa aineistoa, Niin:

Hakusanoilla:

Käsikirjoitukset